Senaste veckan...



Det blev korvstroganoff ikväll. Supergott och superenkelt! Den senaste veckan känns det som om man inte har lagat någon mat.
I lördags var det middagsbjudning hos Ann o Micke, vilket var precis lika strålande som jag hade tänkt mig!!
Den här veckan har jag antingen jobbat sent eller så har vi köpt mat, så själv har det inte blivit så mycket matlagande...
Det blev en libanesisk familjebricka från Sahara i måndags. Den innehöll kebbe, hommous, baba gannough, taboule, dolma, sambousak, mohammara och zaiton. En massa lustiga ord... Dolma (risfyllda vinbladsdolmar) är en riktig favorit!! Annars var det Taboule (sallad baserad på persilja) och Hommous (kikärtsröra) som var godast.

Jag har upptäckt att jag tycker om att ha i persilja i grönsalladen. Kan nog tänka mig att ha i det ganska ofta.......



Mvh Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0